Reisverslag IJsland dag 10 van 11 – van Saeberg naar Selfoss

Tijdens onze reis door IJsland maak ik elke dag een reisverslag. Dit is het reisverslag van de tiende dag in IJsland van onze roadtrip van 11 dagen. Van Saeberg naar Selfoss.

Roadtrip IJsland dag 10 van 11

Zaterdag 27 mei

Als we wakker worden schijnt de zon volop. dat is andere koek dan gisteren. Ik besluit mijn badpak maar weer aan te trekken en in de hottub te gaan zitten. Even later komt Patrick er ook bij zitten en samen genieten we van het warme water, de rust en het prachtig uitzicht.

Na een tijdje gaan we er toch maar uit. We willen nog meer doen vandaag. We maken ontbijt en als de honger weer gestild is vertrekken we richting zuiden. Terug naar Reykjavik.

Reykjavik

Weer terug in Reykjavik. Het rondje is rond. We parkeren de camper in de haven (gratis) en bezoeken de vlooienmarkt. Daar zijn we eerder niet geweest omdat die alleen in het weekend geopend is. We struinen wat ronde maar vinden niks naar onze zin.

In de haven eten we fish & chips bij de beroemde foodtruck van Vagninn. Vooral de vis is erg lekker.

De volgende stop zou eigenlijk de hot spring river zijn maar we besluiten door te rijden naar de volgende camping. Het is vanaf de parkeerplaats een uur lopen naar de rivier en dus ook weer een uur terug. Ik heb er de puf niet voor. Jammer maar helaas.

Selfoss

Overnachten doen we vandaag in Selfoss. Op een hele grote camping maar met minimale faciliteiten. Gelukkig staat de camping niet vol, anders wordt het opstellen in rijen van drie bij de twee wc’s en twee douches.

Meer reisverslagen uit IJsland lezen?

⬅️ Reisverslag IJsland dag 9 van 11 – van Myvatn naar Saeberg

➡️ Reisverslag IJsland dag 11 van 11 – van Selfoss naar Keflavik

Reisverslag rondreis IJsland dag 10 van 11 - van Saeberg naar Selfoss.