Reisverslag Caribische cruise dag 5 van 12 – Cozumel

We cruisen met de MSC Meraviglia van New York, via Cape Canaveral, Cozumel, Costa Maya, Ocean Cay en Nassau terug naar New York.

Reisverslag Caribische cruise dag 5 van 12 – Cozumel (Mexico)

Gelukkig voel ik me vandaag weer wat beter. Ik ben er ook echt aan toe om van de boot af te gaan en even wat anders te zien en te doen. We starten de dag op ons gemak want we komen pas om 11.00 uur aan in Cozumel, Mexico.

Je kunt natuurlijk een excursie via de rederij boeken maar het is toch veel leuker om zelf op avontuur te gaan? Dus huren we een scooter om de mooiste plekken op Cozumel te ontdekken. Let op: scooters zijn hier motoren (110-125cc) waarvoor je dus een motorrijbewijs nodig hebt.

Zorg wel dat je je rijbewijs bij je hebt. Ik was het vergeten mee te nemen. Na veel vijven en zessen kreeg ik de scooter toch mee, op eigen verantwoordelijkheid.

Omdat Patrick geen motorrijbewijs heeft en ik wel, huren we één scooter en stapt ie bij mij achterop. Gelukkig heeft ie alle vertrouwen in mij.

Scooter huren Cozumel

Het is even zoeken om het stadje uit te komen (eenrichtingswegen, wegwerkzaamheden) en de juiste weg te vinden die pal langs het strand gaat. Onderweg passeren we de ene kleurrijke muurschildering na de andere. Ik vind het hier nou al leuk.

Als we een stukje langs het water gereden hebben stoppen we bij de Money Bar voor een verfrissend drankje. Voor mij een cola light want ik moet nog rijden natuurlijk.

Bij de Money Bar gaan we het water in. Om af te koelen en om te snorkelen. Je moet er via rotsen in en ik heb geen waterschoenen bij. Dan maar met mijn sneakers. Die drogen wel weer.

De zee is heerlijk qua temperatuur en super helder. Je ziet de vissen met het blote oog zwemmen. Ik zet toch mijn meegebrachte snorkelmasker op want dat zout in mijn ogen vind ik maar niks.

Snorkelen Cozumel

Als we genoeg gezien hebben en wat opgedroogd zijn rijden we weer verder. Volgende stop: Playa Palancar. Dit is wel een zandstrand, is toch fijner dan die rotsen.   De snorkel hadden we wel in de tas kunnen laten want meer dan twee vissen zien we hier niet. En die twee zien we zo ook wel, zo helder is het water.

Als we terug naar de scooter lopen zie ik in mijn ooghoek iets bewegen. Een kat? Nee, als we dichterbij komen zien we dat het een wasbeer is. En er zijn er meer. Die heb ik nog nooit in het echt gezien. Weer wat afgevinkt.

We stappen weer op de scooter en rijden verder tot we bij Rasta’s aankomen. Een gezellig uitziende strandbar in Bob Marley sfeer. We parkeren de scooter en doen er een drankje. We nemen er wat chips met salsa bij. De salsa is oké maar de chips zijn niet te vreten. Het uitzicht op zee en de sfeer daarentegen zijn fantastisch.

Via de oostkust rijden we terug naar San Miguel de Cozumel, het enige stadje op het eiland. Onderweg stoppen we nog een paar keer om van het uitzicht te genieten en foto’s te maken.

Terug in San Miguel leveren we de scooter weer en wandelen we wat rond door het leuk en levendig stadje. We kopen er nog wat souvenirs en zien de zon ondergaan voordat we weer aan boord gaan. Topdag!