Reisverslag Caribische cruise dag 10 en 11 van 12 – zeedagen

We cruisen met de MSC Meraviglia van New York, via Cape Canaveral, Cozumel, Costa Maya, Ocean Cay en Nassau terug naar New York.

Reisverslag Caribische cruise dag 10 en 11 van 12 – twee dagen op zee

Dag 10
Wederom word ik wakker met een snotneus. De verkoudheid blijkt dus toch nog niet helemaal over te zijn. Ik ben doodmoe en totaal niet uitgerust. Mijn hoofd lijkt vol watten te zitten. Gelukkig hoeven we vandaag niet veel.

Als we na het ontbijt bij het zwembad aankomen is het er wel heel erg rustig. Er staan geen ligbedden en er hangt een net in het water. Vanwege de wind is het zwembad vandaag gesloten. Ik voel me echt niet lekker en ga terug naar de hut om nog wat te slapen.

Als ik weer wakker ben voel ik me iets beter maar ik ben moe, zo moe. Het reizen blijkt toch vermoeiender dan ik dacht. Ik dacht dat ik het wel weer aan kon. En dan is cruisen nog wel een hele relaxte manier van reizen.

We doen een drankje op het terras bij het adults only zwembad. Het zonnetje schijnt en de temperatuur is prima. Het waait wel behoorlijk. We blijven hier een hele tijd zitten, beetje mensen kijken. Het meest bijzondere exemplaar dat we zien is een man op leeftijd in een tankini. Een man met lippenstift op en een klokkenspel in zijn broek. Ook al ben ik heel open minded en vind ik het mooi dat hij zichzelf durft te zijn is het toch een vreemd gezicht.

Na het eten gaan we naar het theater waar ‘The Journey’ opgevoerd wordt. Een show die langs diverse Europese hoofdsteden rijdt. Een van de betere shows van deze cruise.

De dress code voor vanavond is wit en veel mensen dragen dan ook wit. Als we uit het theater komen begint op de promenade de white party. Een dj draait plaatjes en iedereen danst en zingt mee. Gezellig!

@worldwifenl White party aan boord van de MSC Meraviglia #msccruises #cruiselife #mscwhiteparty ♬ Magic In The Air – Magic System/Chawki

Dag 11
Het nadeel van een binnenhut is dat je geen idee hebt wat voor weer het is. Als we eenmaal buiten komen blijkt dat niet zo best. Het waait nog steeds behoorlijk maar nu is het ook flink bewolkt en af en toe valt er een spatje regen. Zo had ik me die laatste dag op zee niet voorgesteld.

Vandaag moeten we het vertier dus binnen zoeken. Na het ontbijt hijs ik me in mijn sportkleren voor een paar potjes pickleball. Ik ken de regels niet maar met mijn tientallen jaren tenniservaring kan ik natuurlijk best een beetje tegen een bal slaan. Dat kun je niet van iedereen zeggen. Sommigen vergeten ook te lopen als er een bal hun kant op komt. Die hebben waarschijnlijk schoenen van antilopeleer. Het is best geinig om te doen maar het voelt een beetje als een campingspel.

Als ik weer fris gedoucht ben en we gegeten hebben ga ik even kijken bij het knutselen. Ik knutsel altijd graag maar ze maken hier wel erg kinderlijke dingen, ook al is het 18+. Dus ik doe toch maar niet mee. We brengen de rest van de middag door in de bar voordat het tijd is om ons koffer te gaan pakken. Omdat we alleen met handbagage reizen is dat nogal eens gauw gebeurd.

Tijd voor het laatste avondmaal. Ook vanavond worden we hartelijk welkom geheten door de vriendelijke obers. Het eten is ook weer dikke prima. Na het eten gaan we naar een speciale show die extra bijgeboekt moest worden: Houdini. We hebben blijkbaar het beste tot het laatst bewaard want dit was echt genieten. Vandaag geen afzakkertje meer want morgen moeten we op tijd op en staat ons een vermoeiende dag te wachten.