Jaaroverzicht 2018

Zo aan het einde van het jaar kijk ik altijd graag even terug naar alle mooie reizen die ik het afgelopen jaar heb mogen maken. 2018 was weer een mooi reisjaar. Ondanks mijn fulltime baan kon ik 15 keer weg en sliep ik 45 nachten niet thuis. Ik bezocht 3 landen die ik nooit eerder bezocht: Marokko, Canada en Cuba In dit jaaroverzicht lees je waar ik in 2018 overal geweest ben en wat de plannen voor 2019 zijn.

Januari

2018 begon met een bezoek aan een nieuw land: Marokko. Ik ontdekte het kleurrijke Marrakech en maakt een uitstapje naar de Ourika Vallei.

Februari

Geen carnaval in Venetië (wat nog wel op de bucket list staat) maar gewoon thuis in Helmond en een beetje in Eindhoven.

Maart

2018 sond in het teken van Nederland. Eindelijk ging ik eens een kijkje nemen bij de Zaanse Schans met zijn schattige huisjes en ging ik op zoek naar oer-Hollandse street art in Delft.

April

April was een drukke reismaand. Met Pasen maakte ik een roadtrip door prachtige natuur, langs indrukwekkende kastelen én de Geierlay hangbrug in de Duitse Eifel. Ik ging op individuele persreis naar Leeuwarden, de culturele hoofdstad van 2018. En ik mocht op persreis naar Laag Holland, een prachtig gebied boven Amsterdam.

Geierlay Hangbrug

Mei

Voor het eerst bezocht ik Traverse, een congres voor reisbloggers. Dat werd dit jaar gehouden in Rotterdam. Ik heb er veel geleerd en het was leuk een aantal bloggers (weer) eens ‘live’ te zien. In de vrije tijd die ik er had ontdekte ik weer nieuw plekjes van de stad en maakte ik een street art wandeling. Ook ging ik naar het Landschaftspark en de Tiger & Turtle in Duisburg.

Juni

Alweer een weekendje weg in eigen land. Deze keer bezocht ik het gezellige Nijmegen. Later deze maand mocht ik weer op persreis. Winterswijk was de bestemming. Een leuk stad met een mooi omgeving. Wist jij dat er flamingo’s leven in Winterswijk?

Augustus

Na al die korte tripjes wilde ik weer eens een hele week weg. We gingen kamperen op Vlieland. Heerlijk, wat een rust! Aansluitend testten we onze nieuwe tent op Camping Buitenland in Drenthe. De camping die Floortje Dessing kocht met een paar vrienden.

Vlieland

September

In september streepte ik twee dingen van mijn bucket list. In 2017 ben ik gestart met de zoektocht naar de Grote Vijf van Nederland. De edelhertsafari in de Oostvaardersplassen was na de beversafari in de Biesbosch en de wild zwijnsafari op de Veluwe de derde safari in eigen land. Een ander bucket list dingetje mocht ik aan het einde van de maand afstrepen: een Duits bierfeest meemaken. Met vriendinnen ging ik naar het Cannstatter Volksfest in Stuttgart. Geweldig! We hebben meteen weer geboekt voor 2019.

Oktober

Op een van de laatste zonnige herfstdagen pakten we de auto om de Mergellandroute in Zuid-Limburg te gaan rijden. Dit is by far een van de mooiste autoroutes in Nederland met prachtige vergezichten, gezellige dorpjes, wilde paarden en mooie kastelen.

November

Ik had er lang naar uitgekeken en eindelijk was het zover: we gingen naar Cuba. Land van klassieke auto’s, koloniale stadjes en witte stranden. Op weg er naartoe maakte we een tussenstop in Toronto voor een bezoek aan de indrukwekkende Niagara watervallen. Op de terugweg stopten we weer in Toronto en gingen we de stad in. Een stad waar ik zeker nog eens naar terug wil.

street art Toronto

December

Ik hou van de sfeer rondom kerst. De vele lichtjes, sfeervolle kerstmarkten, glühwein en warme chocolademelk drinken. Ik bezocht de kerstmarkt in Dusseldorf en het winterfestijn in Den Bosch.

De plannen voor 2019

Er staat al wat leuke reisjes op de planning voor 2019:
De eerste stedentrip in dit jaar gaat naar het Engelse Manchester, eind januari. Ik ben fan van Engelse steden. Eerder bezocht ik Londen, Bristol, Bath, Newcastle en Liverpool. Over Manchester zijn de meningen verdeeld. Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden.

In maart ga ik met vriendinnen naar Sevilla, een stad die al lang op mijn wensenlijstje staat. In juni staat er een weekje Ierland gepland en in augustus een lang weekend Boedapest met de familie. Van daaruit pakken we de trein naar Ljubljana voor een roadtrip door Slovenië.

In september ga ik weer met vriendinnen naar het Cannstatter Volksfest in Stuttgart. De vorige keer zagen we niks van de stad, de bedoeling is om nou ook een dagje Stuttgart in te gaan. Tips zijn welkom.

Mijn blog

Mijn blog groeide boven verwachting hard het afgelopen jaar. Mijn bezoekersaantallen verdriedubbelde. Super bedankt daarvoor!

De 5 meest gelezen blogs van 2018 zijn:
1. 7 leuke dingen om te doen in Amed, Bali
2. De route van mijn rondreis door Zuid-Afrika
3. De route van mijn rondreis door Thailand
4. 10x romantiek in Brugge
5. 6 plekken voor een fantastische zonsondergang op Bali

De 5 minst gelezen blogs van 2018 zijn:
1. Wat neem je mee op wintersport?
2. 5x doen in Barcelona voor voetballiefhebbers
3. Roadtrippen in Nederland: de Mergellandroute
4. 5 tips tegen zeeziekte
5. Mountainbiken in Doi Suthep National Park in Chiang Mai, Thailand

Wat zou jij in 2019 graag willen lezen op Worldwife.nl? Laat het me weten in een reactie hieronder.